UNITPENGURUSANKUALITI
MENGENAI UNIT PENGURUSAN KUALITI
Fungsi-fungsi utama unit ini adalah :
-
Merangka, merancang dan mengurus pembangunan dan perlaksanaan matlamat, objektif, dasar, prosedur dan sistem yang berkaitan dengan kualiti dan jaminan kualiti
-
Membangun, melaksana, berkomunikasi dan mengekalkan pelan kualiti bagi memastikan kepatuhan kepada semua keperluan peraturan dan perundangan
-
Menyediakan perancangan tahunan dan latihan dan aktiviti kualiti
-
Merancang, menyelaras dan memantau pergerakan/aktiviti/infrastruktur kualiti dan UiTM (5S, KIK, pelaksanaan dan penyelenggaraan SPK, Penilaian Kendiri, Audit dan AKNC)
-
Menyediakan permohonan peruntukan belanjawan tahunan aktiviti kualiti
PIAGAM PELANGGAN
-
Merangka, merancang dan mengurus pembangunan dan perlaksanaan matlamat, objektif, dasar, prosedur dan sistem yang berkaitan dengan kualiti dan jaminan kualiti
-
Melaksanakan pelaksanaan Audit Dalaman dua kali setahun.
-
Memantau pengurusan dokumen dan rekod sekurang-kurangnya dua kali setahun.
-
Memantau dan menilai amalan EKSA sekurang-kurangnya dua kali setahun.
-
Memantau dan menilai pelaksanaan projek KIK sekurang-kurangnya dua kali setahun.
-
Mengadakan Majlis Anugerah dan Jasamu Dikenang setiap tahun.
VISI
MISI
OBJEKTIF
- Untuk memastikan bahawa Sistem Pengurusan Kualiti (QMS) UiTM Cawangan Sabah mematuhi Kod Amalan Audit Institusi (COPIA) dan Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) ISO 9001: 2008 dan keperluan.
- Untuk memastikan bahawa setiap jabatan / unit mempunyai sistem pengurusan dokumen dan rekod yang baik.
- Untuk memastikan bahawa setiap jabatan / unit mempunyai sistem pengurusan pelanggan yang baik.
- Untuk memastikan bahawa setiap jabatan / unit mengamalkan Ekosistem Kondusif Sektor Awam (EKSA).
- Untuk memastikan bahawa setiap jabatan / unit mengambil bahagian dalam projek Kumpulan Inovatif & Kreatif (KIK).
- Untuk memastikan bahawa UiTM Cawangan Sabah berusaha untuk memenangi anugerah dalam pertandingan berkaitan pengurusan kualiti.